Muutin Helsinkiin yli 50-vuotiaana. Minut veti tänne “digitalisaationälkäiset” asiakkaat. Kiitos teille kaikille! Minusta tuntuu, että vasta nyt olen pääsemässä vauhtiin. Teema oli inbound & HubSpot ja siinä olimme ensimmäinen Platinium-partner Suomessa ja myöhemmin timantti Euroopassa. Vau – mikä matka!
Yleensä diginatiivi on varmaan nuorempi. Minua on pitänyt vauhdissa mukana, yli 30 vuotta, jatkuva kiinnostus uutuuksista markkinoinnissa sekä myynnissä ja intohimo digiä kohtaan. Oma slogan onkin: Digi edellä! Katso minun LinkedIn-profiili niin ymmärrät millä äänellä ja kokemuksella nyt puhun. Ja pyydä minut osaksi sinun verkostoa. Tuon muutoksen tuulet myös yrityksesi digimarkkinointiin….
Coco Invest on vaimoni Leilan ja minun yli 20 vuotta vanha yhtiö, jonka kotipaikka on Marjaniemi, Helsinki. Coco on meidän kotimme ja työpaikkamme. Olemme partnerina kansainvälisissä verkostoissa (mm. HubSpot) ja teknologiayhtiöissä. Teemme kaiken mistä puhumme myös käytännössä. Siitä pidän, kädet saveen vaan!
Meidän asiakaslupaus on 4 A:ta
Autamme markkinointi- ja myyntijohtoa rakentamaan datapohjaisia asiakaspolkuja mitattavan asiakaskokemuksen kehittämiseksi. Näin yritysjohto voi keskittyä liikevaihdon kasvattamiseen ilman pelkoa jatkuvasti kohoavista asiakashankintakustannuksista tai asiakaskadosta.
Keskitymme digimarkkinointiin ja ratkaisuihin – emme suosi laastareita emmekä digipuoskarointia tai turhaa guruilua tai nippelöintiä (yli koodaamista). Keskitymme strategiaan ja toimivaan teknologiaan; tulosta tuoviin strategisiin, taktisiin sekä operatiivisiin virtoihin.
Mitä olen oppinut Digistä?
- Data keskellä ja asiakas keskellä
- Mobiili edellä
- Sisällön pitää olla ROCK
- Herätä tunteita
- Automaatiota tarvitaan
- Ekosysteemi pitää valita
- Sinulla on kirjattu strategia
- Sinulla on kaikkeen tekemiseen realistinen budjetti ja tavoitteet
Jotta pääset eteenpäin, muutama vinkki yli 30 vuoden kokemuksella:
- Älä pelkää asiakkaita – kehitä digikonsepteja kokoajan.
- Veden ja datan pitää virrata, sinulla pitää olla systeemi!
- Suomalainen B2B:n saitti & liikenne on niin pientä, että ihmeitä tapahtuu harvoin
- Kaikista asiakaspoluista pitää löytyä: koukku, tarina, tarjous.
- Aina löytyy “yksi uusi kikkare”, hyvä ystävä, ja näitä kikkareita sinulle yritetään myydä.
Teknologiaa on helppo ostaa, mutta palveleeko ne kaikki sitä kokonaisuutta ja niitä tavoitteita, joita olet asettanut. Mille tasolle haluat mennä? Yksi tutkimus ynnäsi, että yrityksillä on keskimäärin yli 40 markkinoinnin/myynnin/ asiakaspalvelun “kikkaretta” käytössä. Oikeasti – haloo – toimiiko? Jos on kaulaansa myöten vajonnut teknologiahärpäkkeiden ja saas-palvelujen suohon, silloin ei juuri viserrystä kuulu. Minimiehto on, että ne keskustelevat keskenään…. Jos haluat keskustella minun kanssa tästä teemasta, varaa aika kanssani.
Tunnista tilanteesi - Millä tasolla sinä olet?
- Millä tasolla sinä olet, näkyy sinun datasta, ei siitä kuinka montaa eri järjestelmää sinä käytät.
- Nyt puhutaan digimarkkinoinnista. Siinä sinun datassa on sinun lähtötasosi. Oletko tyytyväinen vai et? Onko se kunnossa vai ei?
- Mitä muita sokeapisteitä olet huomannut yrityksesi digimarkkinoinnissa? Se, että huomaa on hyvä asia – mutta se, että hiljaisesti hyväksyy eikä tee muutosta – on typeryyttä. Kuinka pitkään haluat vielä menettää rahaa?
Katso tarkemmat kuvaukset neljästä eri digimarkkinoinnin tasosta!
Jos sinulla on tarve, halu tai pakko muutokseen yrityksesi digimarkkinoinnissa, minulla on sinulle ehdotus. Varaa aika keskusteluun kanssani. Näytän sinulle mallin, jonka avulla voit todeta, millä tasolla digimarkkinointisi on juuri nyt. Ja mikä olisi seuraava looginen askel?